Denna vecka har jag varit uppe på bryggeriet i Kopparberg.

Jag har räknat ut att jag åkt sträckan mer än 1000 gånger, så visst kan man tycka att man borde bli trött på alla de timmar man tillbringat i bilen. Visst har jag tillbringat en del av den tiden i telefon, men mest har jag faktiskt tänkt. Jag har då även insett att varje gång man lämnar ett möte, inte då bara på bryggeriet, utan vilket som helst, då skall man sammanfatta det för sig själv efteråt och tänka till, för det utvecklar. Så mina resor till och från bryggeriet har nog utvecklat bryggeriet mer än varit jobbiga för mig.

Vi har fått väldigt mycket beröm för vår nya 33 cl Sofiero petflaska, som vi har på Systembolaget. Det roliga är att folk som först ser den tror att det är en glasflaska. De när nämligen supermodern både vad det gäller design som kvalitet.

Den har redan börjat sälja riktigt bra, så att folk gillar den råder det ingen tvekan om. För att idén med att sälja alkoholprodukter i petflaska skall fungera, så är det nämligen viktigt att hela imagen visar att det är just en alkoholprodukt. Vi vill inte göra som många andra före oss gjort. De har helt enkelt tagit en läsk petflaska och fyllt med sin produkt.

Ni som inte sett Sofiero 33 cl pet, tycker jag skall ta sig en tur till Systembolaget, för bara flaskan är värd ett besök.

Trevlig helg!
/Peter Bronsman, VD Kopparbergs Bryggeri AB

Peter Bronsman