Bryggeriet

Nyheter

De senaste nyheterna direkt från Kopparberg.

  • 2012-05-07
  • VD-ord

Premiär för Kopparberg Naked Apple.

Produkten i sig är visserligen inte ny, då vi haft den på den svenska marknaden som en torr variant till vår vanligtvis söta cider. Så egentligen är det en gammal produkt som vi släpper, men med en ny design. Det är första gången som vi frångår våra klassiska färger svart och guld och har istället valt ljusare färger, så som beige och guld. Anledningen till detta är att vi genom skild design vill utveckla de olika typerna av cider.

Det vi har märkt på den svenska marknaden är nämligen att konsumenter som handlat produkter har gjort det i tron på att det är en produkt i samma segment som vår vanligtvis söta cider, men då denna istället varit torr har de blivit mycket fundersamma. Därför lägger vi vår torra cider i en förpackning med en klar färgskillnad, som i detta fall beige och guld.

Det här är en rätt så stor lansering, så det skall bli mycket intressant att se hur våra utländska kunder tar emot denna färgkombination. Jag tror att vi gjort rätt, så konsumenterna framförallt vet vilken produkt de köper.

Jag tror att det här är ett första steg i något som hela ciderbranschen kommer att följa. Kanske inte byta färg på sina etiketter, men att det alltid klart och tydligt redan på etiketten kommer att framgå vilken typ av cider det är.

Så mitt drömscenario är att det i framtiden finns ett antal olika segment, där producenten i vart och ett av dem tydligt anger vilken typ av cider det är, allt för att förenkla för konsumenten.

Trevlig helg!
/Peter Bronsman, VD Kopparbergs Bryggeri AB

Peter Bronsman
Peter Bronsman, VD Kopparbergs Bryggeri AB
  • 2012-05-01
  • VD-ord

Vinordic en givande mässa för Kopparberg.

När jag frågade runt bland mina kollegor, så tyckte en del tyvärr att mässan var dålig, men det håller jag inte med om. Visst har den blivit lite mindre, men det har de flesta dryckesmässor. I varje fall där vi bryggerier har varit de dominanta. Och att det har blivit så är inte så konstigt med tanke på alla sammanslagningar i vår bransch. Det är få bryggerier kvar och då givetvis ett mindre antal utställare.

För oss var mässan givande med många bra samarbetspartners och nya affärsmöjligheter. Däremot var det synd att inte alla svenska bryggerier fanns representerade. Vinordic är ju faktiskt norra Europas största dryckesmässa och skall man driva branschen framåt måste alla vara med, så att man får det tryck mässan förtjänar.

Jag vet faktiskt inte varför alla inte var med, men jag vet i varje fall att jag tycker det var väldigt dåligt av dem. Framförallt av de större bryggerierna, som inte tar sitt ansvar. Fast de har säkert någon bra anledning som någon ”smart konsult” har hittat på.

För vår egen del skötte sig vår försäljningschef och hans medarbetare ypperligt, precis som vanligt, så det var en fröjd att vara där.

Trevlig helg!
/Peter Bronsman, VD Kopparbergs Bryggeri AB

Peter Bronsman
Peter Bronsman, VD Kopparbergs Bryggeri AB
  • 2012-04-26
  • Nyheter

Kallelse till årsstämma 2012

Nostalgitripp med Sofiero Bryggeri
  • 2010-07-12
  • Pressreleaser

Nostalgitripp med Sofiero Bryggeri

På Sofiero Bryggeri i Laholm finns en av Volvos äldsta lastbilar, som fortfarande är i drift. Bilen som är från 1930 kommer att leverera öl till Systembolaget i Båstad, torsdagen den 15 juli kl.11.30.

”Bilen är stationerad på bryggeriet i Laholm, därför är det naturligt att vi väljer Systembolaget i Båstad, som ligger i närområdet. Vi vill ta tillfället i akt och visa hur man levererade bryggeriprodukter förr i tiden, och att kunna leverera öl med en så här gammal lastbil är unikt, då den är 80 år och fortfarande i drift. ”Att det dessutom är mycket folk i rörelse denna dag, under tennisveckan, gör det hela ännu mer intressant” säger Peter Bronsman, VD för Kopparbergs Bryggeri.

För vidare information kontakta:
Peter Bronsman, VD Kopparbergs Bryggeri AB
Mobil: 0705 679657
Ulrica Scharnke, informationsansvarig Kopparbergs Bryggeri AB
Mobil: 0706 212901

Pressmeddelande som pdf

  • 2007-08-10
  • Pressreleaser

Kopparberg Cider prisbelönt i Storbritannien

Den näst största livsmedelskedjan på de brittiska öarna, Sainsbury, har utsett Kopparberg päroncider som den bästa nylanseringen bland små och medelstora företag 2007.

”Självklart är detta ett av de finaste pris vi har fått. Det betyder mycket för oss när kunden uppskattar våra produkter. Med detta pris får hela bryggeripersonalen ett kvitto på att de har gjort ett bra jobb”, säger Peter Bronsman, VD för Kopparbergs Bryggeri.

Kopparberg Päroncider är idag världens största päroncider. På de Brittiska öarna har det varit en väldigt positiv trend det senaste året. Kopparbergs bryggeri säljer idag till alla de största livsmedelsbutikerna samt de flesta pubkedjor.

För vidare information kontakta: Peter Bronsman, VD Kopparbergs Bryggeri AB Tel. 031 63 12 60

 

Pressmeddelandet som pdf

  • 2007-05-29
  • Pressreleaser

Kommuniké 2007

Kommuniké från Kopparbergs Bryggeri AB årsstämma:

Kommuniké 2007 som pdf

  • 2007-04-27
  • Pressreleaser

Kallelse till årsstämma

Aktieägarna i Kopparbergs Bryggeri AB kallas härmed till årsstämma, tisdagen den 29 maj 2007 i Kopparberg, Klotenvägen 1. Inregistrering till årsstämman börjar kl. 13.30. Årsstämman hålles kl. 14.00. Direkt efter årsstämman, rundvandring i bryggeriet.

Kallelse som pdf

Föregående